El sindicat policial USPAC ha reclamat a la Mesa del Parlament que sancioni amb 12.000 euros la diputada de la CUP Laure Vega per dir al ple que a Catalunya “llençar pedres als Mossos i cremar contenidors és un fet cultural propi”, citant una piulada de l’humorista Manel Vidal. USPAC ha considerat que la cupaire ha comès una infracció greu segons el codi de conducta de la cambra, i ha demanat un apercebiment formal advertint-la que si torna a fer declaracions “que justifiquin o incitin a la violència contra els Mossos”, es proposarà la seva suspensió temporal de l’activitat parlamentària.
D’altra banda, el sindicat policial ha reclamat a la consellera d’Interior, Núria Parlon, que doni una resposta immediata i contundent i deixi de “mirar cap a un altre costat”. En aquest sentit, USPAC ha valorat que la consellera té “l’obligació” de defensar els Mossos d’Esquadra i ha assegurat que, en comptes de fer-ho, s’ha “amagat”, evitant pronunciar-se amb claredat i permetent que es banalitzin i justifiquin les agressions contra els agents. “Aquesta actitud és vergonyosa, covarda i del tot inacceptable”, ha dit el sindicat en un comunicat.
Per a USPAC, les paraules de Vega són una “autèntica aberració” que atempta contra els principis de convivència, legalitat i respecte als servidors públics. En concret, ha asseverat que dir que agredir la policia forma part de la cultura catalana “és una vergonya sense precedents, una humiliació a tot el cos de Mossos i un missatge perillós que legitima la violència”.
El sindicat ha exigit una resposta immediata i mesures exemplars i ha afirmat que qualsevol altra actitud “serà complicitat”. A més, ha alertat que no estan disposats “a continuar sent el banc d’atacs polítics ni a permetre que càrrecs públics difamin sense conseqüències”.