Els expresidents del Futbol Club Barcelona Josep Maria Bartomeu i Sandro Rosell declararan com a investigats el pròxim mes de juny per l’anomenat cas Negreira de presumpta corrupció esportiva, segons ha avançat El Periódico i ha confirmat l’ACN de fonts jurídiques.
La justícia investiga si el club esportiu va pagar durant 18 anys a l’exvicepresident del Comitè Tècnic d’Àrbitres José María Enríquez Negreira i al seu fill, Javier Enríquez Romero, 7,5 milions d’euros.
La investigació la va iniciar el jutge Joaquín Aguirre, però la seva jubilació va forçar un canvi d’instructor i el cas va passar a mans de la jutgessa Alejandra Gil. La magistrada ha prorrogat sis mesos la instrucció.
Així, les declaracions de Bartomeu i Rosell tindran lloc el 17 i el 30 de juny respectivament. El testimoni del primer coincidirà amb el que donaran la dona de Negreira, Ana Paula Rufás, mentre que el del segon ho farà amb el d’Enríquez i amb el dels exdirectius del Barça Albert Soler i Òscar Grau.