TV3 ha celebrat un any més La Marató i, en aquesta ocasió, el format s’ha dedicat a les malalties respiratòries. Com fa més de 30 anys que fa, cada últim diumenge abans de Nadal la televisió pública catalana dedica la seva programació a una causa benèfica durant tot el dia, oferint continguts divulgatius i d’entreteniment sobre l’assumpte, amb l’objectiu de recaptar diners per a la investigació.
Enguany, La Marató ha aconseguit més de 6.434.613 euros, una xifra que suposa un petit augment en relació amb la quantitat que es va recaptar l’any passat, 5.705.395 euros. No obstant això, les xifres d’audiència no han sigut les més bones, i aquesta edició s’ha endut el nombre més baix d’espectadors dels darrers cinc anys, segons dades d’El Món de la Tele.
Fins a 193.000 espectadors van seguir les entrevistes i reportatges sobre les malalties respiratòries, i la programació especial de TV3 va obtenir un 15,7% de quota mitjana de pantalla. En comparació amb l’edició anterior, dedicada a la salut sexual i reproductiva, La Marató d’enguany ha perdut més de 20.000 espectadors i més d’un 1% de quota.
D’altra banda, si es comparen els resultats de l’edició d’aquest any amb la del 2019, la patacada és encara més gran. Llavors, el programa especial va dedicar-se a les malalties minoritàries i el van seguir 381.000 espectadors (22,7% de quota), de manera que l’audiència ha descendit gairebé 100.000 televidents aquesta darrera edició.