El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha aplaudit que l’antiga Nissan de la Zona Franca “torni a acollir la fabricació de vehicles” anys després de viure “el tancament industrial més important que hi ha hagut mai a Catalunya”. Ho ha dit en l’acte d’arrancada de la producció del nou SUV S700 d’Ebro, la marca comercial d’EV Motors. La cita ha comptat amb la presència de la cúpula de Chery Automobile, l’empresa xinesa amb qui EV Motors va aliar-se el passat mes d’abril. Pràcticament tres anys després de la fabricació del darrer vehicle de Nissan, Ebro ha pres el relleu de la companyia japonesa i ha tornat a activar la fabricació de vehicles a la factoria de la Zona Franca.
El president de la companyia, Tongyue Yin, ha reafirmat el compromís de l’automobilística amb la reindustrialització de l’antiga Nissan, i ha assegurat que l’activitat d’aquesta planta permetrà exportar vehicles arreu d’Europa i impulsar l’economia catalana i espanyola.
En un acte multitudinari a les instal·lacions de l’ara anomenat Ebro Factory, els responsables de l’automobilística i els seus socis xinesos han celebrat l’arrencada de la producció del SUV S700, el primer model que es fabricarà a la planta, i al qual seguirà el S800. Illa ha recordat el tancament de la fàbrica i ha apuntat que “van ser moments incerts i gens senzills” i que molts treballadors “ben formats” van veure com al seva vida professional “entrava en una etapa desconeguda”.
Per això, el dirigent socialista s’ha mostrat satisfet que l’antiga Nissan “torni a acollir producció de vehicles”, i creu que és una prova que “amb tenacitat, superant obstacles i fent bé les cosses s’arriba a fites com aquestes”.












