L’executiu d’Illa es reuneix a Poblet aquest divendres i dissabte per definir el Pla de Govern

El monestir del municipi té un gran simbolisme pel president català com a admirador de Tarradellas

El president de la Generalitat, Salvador Illa, al Pati dels Tarongers amb la resta de membres del Govern català (ACN)

El president de la Generalitat, Salvador Illa, reuneix els setze consellers del nou govern català aquest divendres i dissabte al monestir de Poblet (Conca de Barberà) per fixar el full de ruta de l’executiu. La trobada se centrarà a definir el Pla de Govern i consolidar l’estructura interna de l’executiu. Pel que fa al Pla, s’abordaran temes clau com ara la sequera, el finançament, els pressupostos del 2025, el “lideratge” de Catalunya en la transició verda i la lluita contra la violència masclista.

Serà una reunió a porta tancada que s’allargarà fins al dissabte. Els mitjans de comunicació podran prendre imatges de l’inici, però l’executiu català no té previst fer declaracions. Aquest mateix divendres, Illa entregarà una carta personalitzada a cada conseller per detallar-los quins són els seus objectius i què espera d’ells, segons fonts de la Presidència.

El lloc escollit per la trobada, el monestir de Poblet, té un gran simbolisme pel president de la Generalitat. L’expresident Josep Tarradellas tenia un gran vincle amb la comunitat religiosa del monestir, i Illa s’ha declarat en diverses ocasions admirador seu. A més, el monestir disposa de l’arxiu personal de Tarradellas, el qual té el nom de la seva filla, Montserrat Tarradellas i Macià.

(Visited 48 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari