Grups ecologistes acusen la Generalitat d’encobrir un tràfic il·legal de residus

Una desena d'entitats anuncien que portaran a la Fiscalia el Grup Griñó per presumpte delicte mediambiental i l'Agència de Residus de Catalunya

Bluesky
Roda de premsa dels grups ecologistes denunciants del Grup Griñó i l'Agència de Residus de Catalunya - Foto: ACN, Ignasi Gómez

Diverses entitats ecologistes de Catalunya han anunciat aquest dimarts que presentaran una denúncia contra el Grup Griñó per un suposat delicte contra el medi ambient. Concretament, l’acusen de portar residus d’Itàlia fins a Catalunya “incomplint” amb la normativa per aquests procediments, ha manifestat aquest dimarts Joan Vázquez, portaveu de la Institució de Ponent per a la Conservació i l’Estudi de l’Entorn Natural (Ipcena).

A més, Vázquez ha afegit que la denúncia també va contra l’Agència de Residus de Catalunya, que forma part del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat, per “permetre” i “encobrir” aquest “tràfic il·legal”.

En aquest sentit, les entitats han considerat una “declaració de guerra” el projecte per renovar la planta de dejeccions ramaderes Tracjusa de Juneda (Garrigues) que volen impulsar el mateix Grup Griñó i la Cooperativa GAP, difon l’ACN.

El Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes del Camp (GEPEC) presentarà a la Fiscalia de Medi Ambient de Barcelona la denúncia contra el Grup Griñó i l’Agència de Residus de Catalunya, i s’hi adheriran Ecologistes de Catalunya i Ipcena, afegeix la mateixa informació.

(Visited 58 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari