La secretària general adjunta d’ERC i portaveu del partit al Parlament, Marta Vilalta, ha denunciat “l’obsessió política” del jutge de l’Audiència Nacional Manuel García Castellón, i ha assegurat que “no és causalitat que en un moment en què treballem amb l’amnistia, hi hagi un jutge que vulgui incriminar-nos de terroristes”. Així s’ha pronunciat Vilalta en una entrevista a TVE aquest dijous, després que el jutge hagi rebutjat el recurs de la Fiscalia contra la seva decisió d’enviar al Tribunal Suprem la causa de Tsunami Democràtic per terrorisme.
“Hi ha casualitats que són sospitoses”, ha afegit la portaveu republicana, que ha insistit que García Castellón té “una obsessió” per “incriminar l’independentisme de terrorisme”. Segons ha defensat Vilalta, el que va passar el 2019 està relacionat amb els “drets fonamentals”: “Vam mobilitzar-nos, protestar, sortir als carrers, però en cap cas hi ha terrorisme”, ha assegurat. Com ha recordat la republicana, en la causa del Tsunami Democràtic s’investiga l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, la secretària general d’ERC, Marta Rovira, i deu persones més.
Després que s’hagi fet públic que ERC proposarà dissabte l’actual president de la Generalitat, Pere Aragonès, com a candidat a les properes eleccions al Parlament, Vilalta ha defensat que és “el millor president que poden tenir els catalans”, i s’hi ha referit com una “persona preparadíssima”. “Està liderant el país en les coses que afecten el dia a dia i abordant el conflicte de fons per portar el país a la llibertat”, ha afegit.