A Rodalies continua havent-hi incidències però ja no interessen ni a l’ACN, ni a TV3 ni al govern d’ERC

Després de l’acord del traspàs a la Generalitat, la campanya de desprestigi del servei de Renfe ha desaparegut dels mitjans de comunicació i altaveus independentistes

Bluesky

Dos trens del servei ferroviari de Rodalies Renfe Catalunya de la línia de Manresa (R4)

“Derivat de l’avaria d’un tren mercant la circulació entre Sant Vicenç de Calders i Els Monjos es troba interrompuda. S’ha habilitat servei alternatiu per carretera en el tram afectat”. “Per robatori de cable entre Terrassa i Castellbell, es poden produir demores entre 20 i 30 minuts”. “Derivat de condicions atmosfèriques adverses, la circulació de trens entre Ribes de Fresser i Puigcerdà es trobarà interrompuda entre les 11.00 hores i les 13.00 hores aproximadament”. Aquests tres posts van aparèixer als portals de la xarxa X del serveis de les línies R3 i R4 de Rodalies els dies 3, 5 i 7 de gener.

Setmanes enrere, aquestes incidències haurien mobilitzat l’Agència Catalana de Notícies (ACN) i TV3 per escampar-les com més, millor. Haurien enviat redactors a demanar els usuaris afectats pels retards que es queixessin del servei de Rodalies. Els digitals independentistes s’haurien encès indignats i titulat: “Nou dia caòtic a Rodalies”. La consellera de Territori, Ester Capella, hauria tancat el cercle declarant per enèsima vegada que la situació era insostenible i que l’única solució era el traspàs de Rodalies a la Generalitat.

Aquests darrers dies, però, ni l’ACN, ni TV3, ni el 324 ni cap digital independentista ha empatitzat amb el patiment dels usuaris de Rodalies. No hem escoltat cap passatger frustrat perquè arribaria tard a un examen o a la feina perquè el tren anava amb molt retard. Als impulsors de la campanya de desprestigi de Rodalies ja no els interessen les tribulacions d’aquests ciutadans. El seu objectiu polític sembla que està assolit. El govern espanyol i el català van pactar el traspàs de Rodalies i la creació d’una empresa mixta que gestioni la nova etapa del servei. Aquesta nova empresa pública mixta serà presidida per un representant del govern de la Generalitat que, d’altra banda, ha nomenat com a coordinador d’aquesta etapa la persona que fins fa uns dies era responsable de Rodalies Catalunya i objectiu de totes les seves crítiques, Pere Macias.

El que no ha canviat és l’ocultació de les incidències que pateix Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Als impulsors de la campanya de desprestigi de Rodalies no els interessava gens que es publiquessin les nombroses avaries i retards que pateixen els trens de FGC. Problemes que es continuen produint.  Al perfil oficial de FGC a X hi continuen penjant cada dia un parell de posts dient que el servei funciona perfectament a totes les línies. Molts usuaris denuncien que és mentida i que hi ha retards notables. En ocasions, a FGC reconeixen que alguna cosa falla. “Línia Llobregat-Anoia: trens de les línies R5 i R50 (Manresa) circulen amb retard de fins a 30 minuts entre les estacions de Martorell Enllaç i Manresa Baixador, a causa d’una avaria d’instal·lacions”, publicaven el 3 de gener. “Línia Barcelona-Vallès: Servei de trens amb origen Plaça Catalunya funciona amb les freqüències de pas alterades, a causa d’una avaria de tren a l’estació de Floresta. Línia L6 (Sarrià) suprimit”, es reconeixia el dia 11.

Els usuaris es queixen com ja ho feien de les incidències que patien a Ferrocarrils de la Generalitat mentre es lliurava la batalla política contra Rodalies pel traspàs del servei. Ni aleshores ni ara cap mitjà independentista els ha volgut escoltar. Els queda el recurs a la ironia. “Traspàs a Renfe ja”, reclamava un d’ells.

La consellera de Territori es va reunir el passat dia 10 amb el ministre de Transports, Óscar Puente, i van acordar que la primera setmana de febrer es constitueixi la comissió pel traspàs de Rodalies.

(Visited 383 times, 1 visits today)

Notícies Relacionades

Et pot interessar

Feu un comentari