Salvador Illa envia un avís al president Pere Aragonès de cara a les negociacions dels pressupostos de 2024: el PSC té els mateixos diputats que ERC i els comptes els han de fer “tots junts”. En una entrevista amb l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el primer secretari socialista assegura que “no va a complementar res”, sinó a negociar d’igual a igual.
El cap de l’oposició posa damunt la taula les seves prioritats: educació, seguretat, habitatge i “respecte als ajuntaments”, que “quedi plasmat que hi ha voluntat de governar” amb el món local i no “en contra” seu. Abans d’iniciar noves converses, però, Illa recorda que cal complir els acords contrets per aquest any, com la B-40 o l’ampliació de l’aeroport del Prat.
El primer secretari del PSC insisteix que les negociacions han de ser en un pla d’igualtat. “Jo no aporto 8 diputats a un govern de 45 o 50 diputats”, justifica Salvador Illa, que reblat: “Jo tinc el mateix pes parlamentari i més vots que el senyor Aragonès. No som la cirereta al pastís. No hi ha cirereta a posar. Aquí hi ha un pastís a fer tots junts”.
“Jo no vaig a complementar res. Tenim la força que ens han donat els ciutadans de Catalunya, que no ens ha vingut caiguda del cel”, insisteix el dirigent socialista. “Administro aquesta fortalesa parlamentària amb responsabilitat. No posant la pistola al pit de ningú. Però no vinc d’acompanyant. ‘Passi, segui i firmi’, no. Aguantar l’escala a ningú, tampoc”, explica.