Les víctimes mortals a Gaza superen les 2.300 persones

Israel dona un nou termini de tres hores fins al migdia per fugir del nord de Gaza

Bluesky
El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, durant una roda de premsa des de Brussel·les (Unió Europea)
El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, durant una roda de premsa des de Brussel·les (Unió Europea).

El número de morts a la Franja de Gaza s’eleva a un total de 2.329 persones, segons l’últim balanç fet públic aquest diumenge pel Ministeri de Salut palestí. Pel que fa als ferits, arriben als 9.042. Les víctimes mortals israelianes pels atacs de Hamàs del passat cap de setmana són més de 1.300.

Israel ha donat un nou termini de tres hores per fugir del nord de Gaza, de 10:00 a 13:00 hora local. El termini expirarà a les 12:00 hora catalana. Així ho ha explicat un portaveu de l’exèrcit d’Israel en un missatge a la xarxa social X. Aquest portaveu emplaça a “aprofitar aquest període curt de temps” per desplaçar-se del nord de la Franja de Gaza cap al sud fins a Khan Yunis.

D’aquesta manera, es dona un nou termini per evacuar la zona després de les 24 hores inicials i l’ampliació que Israel va anunciar fins a les 15:00 hores de dissabte. L’exèrcit israelià ja va anunciar aquest dissabte que ultima una operació militar per “terra mar i aire”.

La UE triplica l’ajuda humanitària per a Gaza

La presidenta de la Comissió Europea, Úrsula von der Leyen, ha anunciat aquest dissabte que triplicarà l’ajuda humanitària per a Gaza fins als 75 milions d’euros, 50 milions més del previst. Ho ha dit després de parlar amb el secretari general de la l’ONU, António Guterres, aquesta tarda.

“Continuarem col·laborant estretament amb l’ONU i les seves agències per assegurar-nos que aquesta ajuda arriba a qui la necessita a Gaza”, ha continuat posteriorment en un comunicat la presidenta de la CE. Ha reiterat que l’executiu europeu dona suport “al dret d’Israel a defensar-se dels terroristes de Hamàs, en ple respecte a la llei internacional humanitària”.

Les presidentes de la CE i el PE, Ursula von der Leyen i Roberta Metsola, durant una visita a Israel aquest divendres (Comissió Europea)
Les presidentes de la CE i el PE, Ursula von der Leyen i Roberta Metsola, durant una visita a Israel aquest divendres (Comissió Europea).
(Visited 47 times, 1 visits today)

Notícies Relacionades

Et pot interessar

Feu un comentari