La portaveu del govern de la Generalitat, Patricia Plaja, ha enviat un missatge de l’executiu del republicà Pere Aragonès al president del govern central en funcions, el socialista Pedro Sánchez: «Ha de moure fitxa i ser valent». Patrícia Plaja ha instat Sánchez a «posar-se les piles si no vol acabar com Feijóo», en referència a la investidura fallida del candidat del PP.
Durant la roda de premsa d’aquest dimarts al Palau de la Generalitat, posterior al Consell Executiu, Plaja ha insistit que qui necessita els vots i el suport d’ERC i Junts a Madrid és el PSOE, i Sánchez per poder ser reelegit president.
D’altra banda, Plaja ha destacat la «unitat» d’ERC, Junts i CUP durant el debat de política general al Parlament de Catalunya per reivindicar l’amnistia i l’autodeterminació. Plaja ha reiterat, en referència a Sánchez, que «és a ell a qui toca escoltar les legítimes reclamacions dels grups independentistes, i prendre decisions valentes».













