La Fiscalia, com ja va anunciar que faria, ha presentat davant del Tribunal Suprem un recurs contra la sentència que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va dictar el passat mes de maig contra els exmembres de la Mesa del Parlament del 2017 Lluís Corominas, Anna Simó, Ramona Barrufet i Lluís Guinó per desobeir el Tribunal Constitucional (TC). En l’escrit, el ministeri públic es mostra molt crític amb la resolució del TSJC, i considera que les penes imposades -quatre mesos d’inhabilitació i el pagament d’una multa de 1.200 euros per a cadascun- són “irrisòries”.
El recurs apunta que “resulta grotesc” i “escandalós” que la conducta dels exmembres de la Mesa del Parlament se saldi amb aquesta condemna. De fet, la primera sentència contra Corominas, Simó, Barrufet i Guinó -anul·lada posteriorment pel Suprem- els imposava una pena de 20 mesos d’inhabilitació i una multa de 30.000 euros.
El TSJC va justificar la rebaixa adduint l’aplicació de l’atenuant de dilacions indegudes en el procediment, però la Fiscalia considera “improcedent” aquesta aplicació i afirma que es tracta d’una sanció “pecuniària” i “absolutament irrisòria en relació amb la gravetat objectiva dels fets”. En aquest sentit, el ministeri públic recorda que s’ha produït una “desobediència contumaç i reiterada a les resolucions suspensives del TC”.











