Rebuig definitiu del president de França al Midcat

Emmanuel Macron considera suficients els dos gasoductes actuals a Irun i Larrau-Calahorra

    Bluesky
    Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
    El president de França, Emmanuel Macron

    Foto: @EmmanuelMacron

    El president de França, EmmanuelMacron, ha rebutjat de manera definitiva el projecte del gasoducte Midcat i ha assenyalat que el país que governa només activarà les connexions energètiques «que tinguin sentit». «No estem en procés de saturar les connexions existents i no hi ha la necessitat que Espanya exporti les seves capacitats de gas a França«, ha asseverat Macron en declaracions recollides per LeMonde.

    «No entenc el problema a curt termini que estem mirant de resoldre», ha manifestat el cap de l’executiu francès, que ha considerat que els dos gasoductes actuals (el d’Irun i el de Larrau-Calahorra) són suficients. De fet, ha assenyalat que aquests dos gasoductes s’estan utilitzant actualment al 53% de capacitat.

    Macron també ha destacat que a l’agost França ha exportat gas a Espanya i no al contrari, i s’ha mostrat partidari d’exportar gas cap a Alemanya per importar electricitat del país. «Per primera vegada en molt temps, França exporta gas a la resta d’Europa. Ens aixecarem i ens posarem en una posició de solidaritat amb el gas amb Alemanya si l’hivern és difícil i ho necessita», ha afirmat.

    (Visited 149 times, 1 visits today)

    Et pot interessar

    Feu un comentari