Sánchez confirma la seva presència a la taula de diàleg, que se celebrarà el dimecres

La Generalitat anuncia que els dos presidents es reuniran abans que ho facin les delegacions

Sánchez amb Aragonès a La Moncloa

El president d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat aquest vespre la seva assistència a la taula de diàleg que se celebrarà finalment el dimecres a Barcelona. En una entrevista a TVE, Sánchez ha justificat la seva presència adduint la voluntat d’avançar en “el diàleg i el retrobament” entre Catalunya i la resta de l’Estat.

Poc després de les declaracions del president espanyol, la Generalitat ha anunciat el dia de la reunió -dimecres- i ha indicat que servirà per “reemprendre” la negociació entre ambdós executius. També ha avançat que els dos presidents es reuniran abans que ho facin les delegacions “per situar els objectius i la metodologia de la taula per la resolució del conflicte jurídic”.

La confirmació de Sánchez tanca la delegació espanyola, formada pel president i sis ministres, concretament pel ministre de Presidència, Félix Bolaños; la ministra de Transports, Raquel Sánchez; el ministre de Cultura, Miquel Iceta; la ministra de Política Territorial, Isabel Rodríguez; el ministre d’Universitats, Manuel Castells; i la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz.

Pel que fa a la delegació catalana, fins ara només han transcendit els noms del president, Pere Aragonès, de la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, i del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, però el Govern espera tancar els membres aquest mateix dimarts. JxCat, esperava a saber si Sánchez assistiria o no per decidir qui hi enviaria, com ha explicat aquest dilluns la portaveu del partit, Elsa Artadi, de manera que en les pròximes hores es coneixeran els membres de Junts que aniran a la reunió.

Facebook
Twitter
WhatsApp

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides

 

Desactiva tu adbloker en nuestra web para disfrutar el contenido

  1. Pulsa el icono del adblocker
  2. Selecciona “No actuar en páginas de este sitio web” (o similar). También puedes pulsar el botón “Activado para este sitio” o “Pausar adblocker”.
  3. Pulsa el botón refrescar de tu navegador para ver el contenido completo.