Illa reclama “responsabilitat” a ERC per aprovar els pressupostos en plena inestabilitat global

El Govern català crearà un grup de treball amb agents socials i econòmics per preparar mesures davant l’impacte del conflicte a l’Orient Mitjà

Bluesky
Reunió extraordinària del Consell del Diàleg Social de Catalunya(Nazaret Romero, ACN)
Reunió extraordinària del Consell del Diàleg Social de Catalunya(Nazaret Romero, ACN).

El president del Govern català, Salvador Illa, ha demanat a ERC “responsabilitat” i “sentit de país” per facilitar l’aprovació dels pressupostos, que ha definit com “el millor escut social” en un context d’“inestabilitat global”. Durant la reunió extraordinària del Consell del Diàleg Social de Catalunya, ha advertit que “Catalunya no pot posar en risc ni un euro” i ha defensat que l’estabilitat econòmica depèn de disposar de recursos suficients. Illa ha insistit que “l’estabilitat avui té un nom: pressupostos”.

El president ha anunciat que el Consell Executiu aprovarà dimarts la creació d’un grup de treball permanent amb agents socials i econòmics per analitzar l’evolució del conflicte a l’Orient Pròxim i definir “les mesures escaients” per protegir l’economia catalana. Ha subratllat que l’objectiu és “protegir econòmicament i socialment el conjunt del país” i ha recordat que el Govern català ja va activar mecanismes similars durant la crisi dels aranzels. Illa ha remarcat que la responsabilitat de dotar Catalunya de recursos “és compartida” i ha fet una crida a “actuar units”.

A la reunió també hi han participat la consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero; el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper; i el conseller d’Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch, juntament amb representants de patronals i sindicats. L’executiu català ha reiterat la voluntat de “protegir les empreses, el teixit productiu i els llocs de treball” davant un escenari internacional que continua sent incert.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari