Dalmau reafirma el “compromís” d’Illa amb la recaptació de l’IRPF i assegura que “acabarà passant”

El conseller defensa que Catalunya necessita pressupostos i recorda que ERC és “imprescindible” per tirar-los endavant

Bluesky
El presidente de la Generalitat, Salvador Illa, y el conseller de la Presidencia, Albert Dalmau, llegando a la reunión del Consell Executiu de este martes (Maria Pratdesaba, ACN)
El president de la Generalitat, Salvador Illa, i el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, arribant a la reunió del Consell Executiu d'aquest dimarts (Maria Pratdesaba, ACN).

El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, ha reiterat el “compromís” del president de la Generalitat, Salvador Illa, amb la recaptació de l’IRPF, i ha demanat “treball, esforç i discreció” per fer-la possible. En una entrevista a Catalunya Ràdio, ha afirmat que “acabarà passant i treballarem perquè sigui així”, evitant valorar el possible no d’ERC als pressupostos després que els republicans considerin insuficients les garanties del Govern d’Espanya. Dalmau s’ha mostrat convençut que trobaran “la via per complir els acords” i ha remarcat que Catalunya necessita els comptes i que ERC és imprescindible per aprovar-los.

El conseller ha recordat que el país necessita uns pressupostos per al 2026 i que la responsabilitat és compartida entre Govern i oposició. Ha subratllat que Illa ja ha pactat comptes des de l’oposició i que ara s’ha arribat a un acord amb els Comuns, però que no n’hi ha prou sense ERC. Dalmau ha defensat que el Govern socialista ha avançat en només any i mig en qüestions com el model de finançament, i ha assegurat que passarà el mateix amb la recaptació de l’IRPF. Ha reivindicat que “tot el que vam dir que faríem, ho hem complert”, citant l’amnistia i el traspàs de Rodalies, i ha apel·lat a la confiança mútua i a un “exercici de generositat”.

Sobre la crisi de Rodalies, Dalmau ha admès que han estat “30 dies d’extrema dificultat”, però ha defensat que serviran com a “punt d’inflexió” per millorar les infraestructures ferroviàries. Ha explicat que el Govern va decidir aturar el sistema durant 48 hores per revisar-lo i que això va permetre detectar actuacions d’emergència imprescindibles, com al túnel de Rubí. Segons ell, el temps demostrarà que aquestes setmanes hauran servit per “donar un tomb” a la situació.

(Visited 9 times, 9 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari