Treballadors del 112 reclamen davant d’Interior la internacionalització del servei

Reclamen un conveni propi d'emergències que permeti una resposta adequada

Bluesky
Protesta de treballadors del 112 davant del Departament d'Interior (Blanca Blay - ACN)

Treballadors del servei gratuït d’emergències 112 han protestat aquest dimecres a les portes del Departament d’Interior de la Generalitat per reclamar la internalització del servei.

En la mobilització han participat els operadors del 112 de Reus i els que treballen al centre de la Zona Franca de Barcelona, exhibint pancartes amb els missatges de “Salvar vides no és un negoci” o “112 negligències”.

Com ja van fer en l’anterior protesta, la passada tardor, han denunciat la privatització del servei, que s’ha externalitzat a Serveo, i han reclamat que la gestió sigui pública.

Christian Díaz-Santos, representant de CCOO i membre del comitè de vaga a Barcelona, ha assegurat que el 112 és un servei “essencial” que, per contra, “funciona amb lògica de call center. Aquests treballadors lluiten perquè la Generalitat creï un conveni propi d’emergències “adequat” a la realitat del servei.

Segons ha explicat aquest representant sindical, hi ha múltiples episodis particulars, com ara temporals o inundacions, en què el servei col·lapsa. “Això es tradueix en el fet que hi ha molta cua de trucades”, ha indicat. A més, sostenen que no hi ha protocols eficients amb relació a grans emergències, fet que provoca que els ciutadans puguin quedar desatesos. Tot i que hi ha uns 200 operadors que donen atenció a tot el territori català, ha assegurat que n la pràctica són unes 15 persones per torn.

Per la seva banda, Martí Vallvé, delegat de CGT del 112 Reus, ha recordat que estan en vaga des de fa dos anys i mig, i ha explicat que en la protesta d’aquest dimecres hi ha companys de la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó i Andalusia. “Estem veient és que tots els 112 de totes les comunitats autònomes estem igual“, ha afirmat.

(Visited 13 times, 5 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari