Adif ha realitzat més d’un centenar d’inspeccions en “zones sensibles” de la xarxa de Rodalies i ha mobilitzat “tots els recursos” per intervenir en 23 punts repartits pel territori. Segons ha informat aquest diumenge, el gestor de la infraestructura ha intensificat la revisió de talussos, túnels, ponts i plataformes, especialment en els trams pròxims a la costa, amb l’objectiu de “minimitzar el risc de noves incidències i accidents” i poder restablir el servei “amb absolutes garanties de fiabilitat”.
Les actuacions es distribueixen en set línies, amb cinc punts a la demarcació de Barcelona, cinc a Girona, nou a Tarragona i quatre a Lleida. Los treballs inclouen intervencions directes a les vies. Adif assegura que està fent un “gran esforç” per reparar els danys provocats pel temporal i recuperar la circulació “en el menor temps possible”.
El conjunt de mesures està “acordat i coordinat” amb Renfe, la Generalitat, el Govern d’Espanya i el col·lectiu de maquinistes. En paral·lel, el ministre de Transports, Óscar Puente, ha explicat a la xarxa X que les obres de reposició del talús de l’R1 ja estan enllestides, després del despreniment entre Maçanet – Massanes i Blanes, i ha remarcat que també s’ha reforçat la vigilància per detectar “de forma immediata” qualsevol anomalia que pugui afectar el servei.












