Rodalies queda aturada fins a nou avís a petició del Govern català per manca de garanties de seguretat

El Govern català reclama viatges sense cost fins a una recuperació estable del sistema

Bluesky
Un usuari que ha baixat del tren va a buscar l'autobus (Berta Artigas Fontàs, ACN)
Un usuari que ha baixat del tren va a buscar l'autobus (Berta Artigas Fontàs, ACN).

El servei de Rodalies i Regionals ha quedat aturat fins a nou avís després que el Govern català hagi reclamat a Renfe que no es reprengui fins que es garanteixin plenament la seguretat i l’operativitat del sistema. L’executiu també exigeix la gratuïtat del servei fins que la represa sigui fiable i sostinguda en el temps. El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, ha justificat la petició per les darreres incidències, com el despreniment de divendres entre Maçanet-Massanes i Blanes, i per la situació meteorològica adversa.

Dalmau ha reconegut que són “dies difícils pel país” i ha remarcat que el temporal ha provocat “un volum d’incidències sense precedents a la història recent de la xarxa ferroviària”. Tot i això, ha subratllat que la seguretat “és i serà la qüestió primordial” en l’actuació del Govern català, sense renunciar a garantir el dret a la mobilitat. “És l’hora de les solucions. Catalunya no se la pot jugar i no se la jugarà”, ha assegurat, tot demanant disculpes als usuaris per una situació “excepcional”.

Per la seva banda, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha constatat que “no s’estan donant les condicions per acreditar la mobilitat segura” a tota la xarxa i ha explicat que s’estan analitzant 21 punts, dos d’ells “amb molta intensitat”. Paneque ha anunciat que s’han acordat mecanismes de comunicació conjunta per evitar confusions i ha indicat que els trens arribaran a les capçaleres de línia per no deixar usuaris en trànsit mentre es manté l’aturada del servei.

(Visited 9 times, 9 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari