L’exconseller d’Economia de Junts Jaume Giró ha revelat aquest dimecres que Aliança Catalana va oferir-li ser candidat a Barcelona i que ell ho va rebutjar. En una entrevista a RTVE, l’exconseller ha explicat que “des que vaig fer el pas al costat he tingut trobades i reunions de gent que m’ha ofert una sèrie de coses. Això també va passar i jo escolto a tothom. Jo vaig dir que no”. No obstant això, Giró ha evitat descartar-se com a conseller d’un govern liderat per Salvador Illa: “A la vida mai se sap”, ha dit.
L’exconseller, que no forma part de l’executiva de Junts des del setembre però continua militant al partit, ha defensat que es doni suport a un nou finançament si millora la situació actual i respecta el principi d’ordinalitat. Tot i defensar que el seu model és el concert econòmic, ha afegit que Catalunya “sempre ha avançat pas a pas”.
D’altra banda, Giró ha apuntat que Junts i el PSC podrien arribar a grans acords de país i ha considerat que això seria el millor per a la “immensa majoria dels catalans”. En aquest sentit, ha apostat per fer aliances quan no es governa, ja sigui amb ERC, amb el PSOE o amb el PSC.












