Protesta de bombers a Barcelona per l’incompliment dels acords i els riscos laborals

Els sindicats adverteixen que la modernització del cos "no pot passar per sobre" de la seguretat

Bluesky
Bombers protesten a la plaça de Sant Jaume de Barcelona (ACN - Laura Fíguls)

Uns 400 bombers han protestat aquest dijous a la plaça de Sant Jaume de Barcelona per reclamar al Govern que compleixi els acords sobre condicions laborals després d’anys de “precarietat”, en una concentració que han impulsat els sindicats. “El col·lectiu està fart de promeses que no es materialitzen o s’ajornen indefinidament”, assenyala CCOO, que indica que l’incompliment dels acords “afecta directament la vida laboral, la salut, el futur professional i el servei que donem a la ciutadania”.

En la mateixa línia, des de la UGT, el portaveu Antonio del Río ha advertit que porten molt temps amb “promeses i brindis al sol” i que la modernització del cos de Bombers “no pot passar per sobre d’aspectes com la seguretat i les condicions laborals i professionals”. Per part de la Intersindical, el delegat Pol Cladellas ha assenyalat que la inversió en nous equips de protecció o als parcs és una “realitat en el paper”, però que els bombers necessiten “començar a veure resultats”.

Entre els principals incompliments que denuncien els sindicats n’hi ha dos que requereixen una atenció especial, explica CCOO, perquè no es tracta només de condicions de treball, sinó de salut, de servei a la ciutadania “i de vida o mort”. És el cas de la Prevenció de Riscos Laborals i els contaminants.

“Assumim plenament el risc normal inherent a la nostra feina, però els contaminants són un risc evitable un cop acabat el sinistre”, manifesta CCOO, que destaca que els contaminants “són un risc controlable” que “es pot eliminar amb protocols, inversió i voluntat per tal d’evitar que la plantilla pugui arribar a emmalaltir o morir per una qüestió que té solució”. Altres incompliments que denuncien els sindicats són la inexistència de places per fer efectiva la segona activitat; la manca de reconeixement del nivell B per a sergents i oficials; la falta de desplegament de les especialitats bàsiques i parcials, així com de la carrera professional; i la mobilitat interadministrativa amb Bombers de Barcelona, que es va acordar però no s’ha fet efectiva.

(Visited 24 times, 2 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari