Alerta per pluges a Badalona i risc de desbordament al Besòs

Els Bombers fan 165 serveis per la pluja, la majoria a la regió metropolitana nord

Bluesky
Carrer Alfons XIII a Badalona amb aigua acumulada per la pluja intensa
El carrer Alfons XIII de Badalona es veu afectat per les fortes pluges. La calçada està anegada, dificultant el trànsit.

Badalona es manté en alerta per pluges intenses a causa de l’episodi d’inestabilitat que afecta el litoral i el prelitoral central, amb un seguiment constant del riu Besòs davant el risc de desbordament per l’augment del cabal. Els serveis d’emergències i Protecció Civil monitoritzen l’evolució de la situació, especialment en punts baixos i zones properes al curs fluvial.

En aquest context, els Bombers de la Generalitat han dut a terme 165 sortides de serveis arreu de Catalunya des de les onze de la nit de dilluns, la majoria a la regió metropolitana nord. Les actuacions han estat principalment per inundacions de baixos, acumulacions d’aigua a la via pública i retirada d’arbres o branques caigudes, sense que s’hagin registrat ferits.

A Badalona i municipis de l’entorn, els efectius han intervingut sobretot en incidències urbanes relacionades amb la pluja intensa, mentre el telèfon d’emergències 112 ha registrat un augment de trucades vinculades a l’episodi meteorològic.

Protecció Civil manté activats els protocols de prevenció i insisteix en la necessitat d’extremar la precaució, evitar els desplaçaments innecessaris i no acostar-se a rieres, passos soterrats ni zones inundables, especialment mentre es mantinguin els xàfecs. Les autoritats continuen pendents de l’evolució del cabal del Besòs i de la previsió meteorològica de les pròximes hores.

(Visited 27 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari