L’Ajuntament de Barcelona ha previst que les obres que aixecaran 548 habitatges públics a l’àmbit de la Fira, a Montjuïc, es desenvolupin des del 2029 i s’enllesteixin el 2033.
El pla urbanístic aprovat per la Comissió de Govern ha afegit 48 allotjaments dotacionals als 500 habitatges assequibles ja previstos des del 2022. A més, s’han projectat equipaments i espais verds.
El consistori ha xifrat la inversió que transformarà l’espai en 90 milions d’euros. L’actuació, amb què es preveu incrementar un 4,2% el parc públic de la capital catalana, contempla tres illes tancades al costat de la plaça de l’Univers i un nou espai central i una placeta annexa com a espai de trobada veïnal.
El projecte inclou també diversos equipaments com un centre d’atenció primària, l’ampliació de l’Espai Bombers, l’ampliació del pati de l’Escola Mossèn Jacint Verdaguer i la recuperació del Pavelló 2 per ubicar-hi un pavelló poliesportiu.
El planejament urbanístic del Poble-sec s’explicarà als veïns en un una sessió informativa el pròxim dijous.
D’altra banda, la Comissió de Govern ha aprovat el pla d’impuls a la rehabilitació del Palau Alfons XIII i del Palau Victòria Eugènia, així com els plans derivats del Palau del Vestit i del Pavelló Multifuncional, que redefineix la distribució d’equipaments i adapta els usos a les necessitats derivades de la transformació de la Fira de Barcelona, a més d’establir les condicions per a la rehabilitació.












