Sánchez, a la cimera COP30: “L’emergència climàtica mata, no és ideologia, és ciència”

Carrega contra els que "reculen per por de ser devorats" per forces negacionistes

Bluesky
El president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, a la seva arribada a un Consell Europeu (Unió Europea)
El president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, a la seva arribada a un Consell Europeu (Unió Europea).

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha advertit aquest dijous durant la seva intervenció a la COP30, que se celebra a Belém do Pará (Brasil), que “l’emergència climàtica mata els nostres ciutadans i això no és ideologia, és ciència”. Sánchez ha reclamat “una resposta global, valenta i immediata” davant els efectes cada vegada més visibles del canvi climàtic.

El líder de l’executiu ha subratllat que “el debat ja no és si el canvi climàtic existeix, sinó com actuar amb eficàcia per limitar-ne els danys”. En aquest sentit, ha defensat que Espanya “continuarà impulsant polítiques verdes, apostant per les energies renovables i per una transició justa que no deixi ningú enrere”.

Sánchez ha recordat que l’Estat espanyol ha duplicat la seva aportació al Fons Verd per al Clima i ha instat la resta de països desenvolupats a complir els compromisos financers adquirits a les conferències anteriors. “No podem exigir esforços als països del Sud si nosaltres no complim amb la nostra part”, ha afirmat.

Crida a la unitat i al lideratge europeu

El president ha apel·lat a la unitat internacional i al lideratge d’Europa per afrontar la crisi climàtica, advertint que “cada any que passa sense acció és un any que guanya la catàstrofe”. Sánchez ha remarcat que “la ciència ens dona totes les proves i totes les eines”, però que cal “voluntat política per aplicar-les”. També ha carregat contra els que “reculen per por de ser devorats” per forces negacionistes.

La intervenció de Sánchez s’ha produït en el marc d’una cimera marcada per la urgència de reduir les emissions abans del 2035 i per les pressions dels països emergents perquè el Nord global incrementi el suport econòmic a les zones més vulnerables del planeta.

(Visited 13 times, 13 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari