El president del Partit Popular de Catalunya, Alejandro Fernández, ha posat en qüestió la neutralitat del president del Parlament, Josep Rull, a qui acusa “d’imposar límits personals” a la participació de Vox i Aliança Catalana en els debats. Segons Fernández, aquesta manera de moderar “vulnera la llibertat parlamentària” i respon a “criteris ideològics”.
L’acusació arriba en un moment delicat per a la cambra. Les darreres sessions s’han vist marcades per advertiments de Rull a diputats dels dos grups per discursos que fregaven el llenguatge d’odi. El president del Parlament, que intenta mantenir un perfil institucional i moderat, s’ha proposat posar ordre en una etapa de crispació, però la seva fermesa ha obert un nou flanc de polèmica. Vox l’acusa de censura, i ara el PP s’hi afegeix presentant-se com a defensor de la llibertat d’expressió dins la cambra.
Des de Junts, fonts pròximes al president recorden que les seves decisions són revisables per la Mesa i que Rull “aplica el reglament amb criteris tècnics, no polítics”. També subratllen que ha cridat a l’ordre diputats de totes les formacions. En aquest sentit, defensen que la neutralitat institucional no depèn de la ideologia dels oradors sinó del respecte a les normes del debat.










