Comença la transformació de la Mina amb una inversió de 113 milions

Els recursos econòmics estaran a càrrec de la Generalitat, Diputació de Barcelona i els ajuntaments de Barcelona i Sant Adrià de Besòs

Bluesky
El president Salvador Illa parlant durant un acte sobre la transformació de La Mina.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, presenta un pla de transformació per al barri de La Mina.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, han presentat aquest dimecres el pla Futur i transformació del barri de la Mina 2025-2030. Aquest és un projecte on es preveuen actuacions per als propers cinc anys amb unes inversions per 113,2 milions d’euros.

Aquest pla el durà a terme la Generalitat conjuntament amb la resta d’administracions que formen part del Consorci del Barri de la Mina, (Diputació de Barcelona i ajuntaments de Barcelona i de Sant Adrià de Besòs).

En aquest sentit, el president català ha assegurat durant la presentació del projecte de reforma d’aquest barri que “les administracions públiques no deixaran la Mina, no marxarem”, i ha afegit que “amb el pla que presentem avui donarem un salt endavant molt important, però no ho resoldrem tot, seguirà havent feina per fer i nosaltres seguirem estant aquí”.

En aquesta mateixa línia, Illa ha assenyalat que “la Mina, com tots els barris de Catalunya, és un barri amb ordre, amb llei i amb convivència, un barri on el Govern hi inverteix”.

El president ha aprofitat per llançar un missatge d’optimisme quan ha dit que a la Mina hi ha “ordre, inversió, esperança i il·lusió”. En aquest context, ha citat el president Jordi Pujol, assenyalant que “no hi podrà haver un país ben construït si entre tots no construïm un país vàlid per a tothom”.

Quatre grans projectes

El president ha detallat els projectes previstos en aquest pla, el pressupost dels quals serà assumit per diferents departaments de la Generalitat. En primer lloc, es preveu la construcció d’un edifici de 66 habitatges de protecció oficial (amb un pressupost estimat d’11,62 milions d’euros), que serà assumit pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica; un equipament per a gent gran (12,11 milions d’euros), que correspondrà al Departament de Drets Socials i Inclusió; l’escola bressol (5,93 milions d’euros), assumida pel Departament d’Educació, i el Centre Internacional de Lluites Olímpiques (6,65 milions d’euros), a càrrec del pressupost del Departament d’Esports. També s’iniciarà l’any vinent la remodelació del casal cívic i comunitari, amb un cost de 3 milions d’euros.

A més, es reforçaran els programes socials d’acció comunitària. L’acció social, que s’està definint juntament amb les entitats del barri, augmenta el seu pressupost fins arribar als 12 milions d’euros en tot el període.

En l’acte també ha intervingut la consellera Martínez Bravo, la qual ha destacat que“estem parlant d’una transformació integral, que actua sobre l’espai urbà, però també sobre les oportunitats de futur, els vincles comunitaris i les condicions de vida de les persones que viuen al barri”.

Nova estratègia per a l’edifici Venus

En el marc d’aquest pla, també es presenta una nova estratègia per avançar l’enderroc de l’edifici Venus. L’enfoc anterior preveia esperar a la construcció de nous habitatges protegits, fet que ajornava l’actuació fins al 2030. Ara es prioritza l’adquisició d’habitatge al mercat secundari, amb l’objectiu de completar el reallotjament durant l’any 2027.

Aquest canvi és possible gràcies a l’increment de la inversió de les administracions que integren el Consorci del Barri de la Mina, que duplicaran la seva aportació econòmica. El pressupost anual s’amplia en 6,52 milions d’euros, fins als 13,34 milions d’euros anuals.

El Consorci del Barri de la Mina ha adquirit, fins ara, 40 pisos per oferir-los a les famílies del Venus i se’n compraran, com a mínim, 15 més abans que acabi l’any.

Se seguiran adquirint habitatges per poder donar acollida a tot el veïnat que tingui dret al reallotjament urbanístic o al reallotjament social, en ser famílies vulnerables. El cost total de la gestió de l’edifici Venus serà de 53,11 milions d’euros.

Es preveuen altres actuacions més al futur, entre elles, la construcció de 240 pisos socials en el marc del Pla de 50.000 habitatges del Govern, la construcció d’un edifici amb 50 habitatges dotacionals més, amb un pressupost aproximat de 8,8 milions d’euros, i la instal·lació de la seu del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat al barri.

(Visited 47 times, 9 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari