Junts per Catalunya farà una consulta a la seva militància en cas que la direcció decideixi dilluns a Perpinyà la ruptura de la relació amb el PSOE. Així ho ha avançat ElNacional.cat i ho han confirmat fonts de la direcció a l’ACN.
El president de Junts, Carles Puigdemont, ha convocat l’executiva nacional del partit per a valorar el compliment de l’acord de Brussel·les, signat el 2023 per a la investidura de Pedro Sánchez, i “emprendre accions”. La decisió sobre si trencar les relacions amb el PSOE arriba després que, en les últimes setmanes, el mateix Puigdemont i altres dirigents hagin avisat que “passarien coses” a la tardor si els socialistes no es movien per al compliment de pactes.
La reunió de dilluns a Perpinyà arriba després que aquest mateix dimecres la portaveu de Junts al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras, elevés el to amb el govern de Sánchez i l’acusés de posar sobre la taula qüestions com el canvi horari o Palestina, però obviar els compromisos que té amb Junts.
Nogueras va retreure a Sánchez que “persegueixi” els autònoms i que “bloquegi” les iniciatives de la seva formació contra l’ocupació i la multireincidència. “Potser s’hauria de parlar menys de canvis d’horari i començar a parlar de l’hora del canvi”, va dir durant la sessió de control al president espanyol.
En resposta, el PSOE va dir després que creu que el to de la portaveu de Junts al Congrés no es traduirà en cap trencament entre les dues formacions i forma part del “joc polític” d’aquesta formació a la cambra baixa espanyola.












