BComú preveu substituir el límit de dos mandats -i un prorrogable excepcionalment- en el codi ètic per fixar un temps màxim d’estada de dotze anys en política institucional. Segons fonts de la formació, és una de les modificacions que es preveu en el codi ètic i que se sotmetran a votació al Plenari que Barcelona en Comú celebra aquest dissabte a la ciutat.
Des del partit asseguren que no és un “canvi substancial” i que la modificació “no es fa per ningú en concret”. No obstant això, a la pràctica, podria obrir la porta al retorn d’Ada Colau, que ha exercit menys de deu anys, entre el temps que ha estat alcaldessa (2015-2023) i el temps que va ser a l’oposició com a regidora, acta que va deixar fa tot just un any.
Actualment, el codi ètic dels comuns limita el mandat a dues legislatures consecutives i, excepcionalment prorrogables a un mandat més. El ple de BComú d’aquest dissabte vol modificar el redactat actual del codi ètic perquè ara és “difícil” establir què és i què no és un mandat i “és més clar parlar d’anys que de mandats”.
Un altre aspecte que es vol modificar és la limitació salarial, ja que el codi actual estableix un sou màxim de 2.200 euros com a salari net mensual. Respecte a això, volen fer un redactat que sigui “sostenible” en el temps i que mantingui una limitació, però amb una fórmula que “no s’enganxi tant els dits” en parlar de quantitats concretes.












1 comentari a “Canvis en el codi ètic de BComú per augmentar el límit de mandats a un màxim de 12 anys”
No entraré en política. PAM
No em presentaré a l’alcaldia. PAM
No em presentaré a la reelecció. PAM
No es modifica per ningú en concret. PATAPAM.