Un acte de Vito Quiles a la UAB enfronta dos grups i causa aldarulls i càrregues policials

L'agitador ultra ha aparegut a l'exterior de la facultat de Veterinària malgrat no tenir permís del centre

Bluesky
Concentrats a la plaça Cívica en contra de la presència de Vito Quiles a la UAB (ACN - Jordi Pujolar)

La convocatòria d’un acte de l’agitador Vito Quiles a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) aquest dijous ha causat l’enfrontament de dos grups oposats, de contraris i partidaris de l’ultra, i ha acabat amb aldarulls, corredisses i càrregues dels Mossos d’Esquadra. Els dos grups s’han concentrat a la plaça Cívica de la UAB, on agents antiavalots han fet dos cordons policials per separar-los després d’uns primers moments de tensió.

Més tard, els agents han intervingut en dues ocasions més amb cops de porra i càrregues per separar i dispersar els grups enfrontats. Quiles ha aparegut breument a l’exterior de la facultat de Veterinària, a uns metres d’on es produïen els aldarulls, on ha fet un discurs i ha marxat.

Grups enfrontats

Cap al migdia s’han concentrat a la plaça Cívica els partidaris de Quiles, que duien banderes d’Espanya, i els detractors, molt més nombrosos i amb banderes independentistes. Els dos grups s’han escridassat i s’han llençat ous, tomàquets i altres objectes. Després d’uns primers moments de tensió, antiavalots dels Mossos han intervingut per fer dos cordons policials i separar els bàndols.

Antiavalots dels Mossos en plena intervenció a la UAB amb motiu d’un acte de l’agitador Vito Quiles (ACN – Jordi Pujolar)

Els agents han conduït el grup de concentrats en contra de Quiles a un lateral de la plaça Cívica, just davant de la biblioteca de Comunicació, i s’han endut fora d’aquesta zona el grup de partidaris de l’agitador. Més tard, però, aquest grup de partidaris s’ha desplaçat fins a la facultat de Periodisme i s’ha concentrat a l’exterior, entre la facultat i la biblioteca. Tot seguit ha aparegut un grup d’una vintena de persones vestides de negre, amb banderes de Palestina i pots de fum i s’han produït corredisses en tots els bàndols.

Davant d’una escalada de la tensió, els Mossos han fet una primera intervenció amb cops de porra per fer un nou cordó policial i separar novament els dos bàndols, actuació que han repetit una segona vegada, quan la tensió ha anat en augment i els mossos han fet càrregues contra el grup de manifestants vestits de negre i amb banderes palestines per tal de dispersar-los.

Després de la segona intervenció dels Mossos, els grups s’han començat a dispersar i la gent que protestava ha començat a marxar. Ha estat llavors quan molts dels concentrats han sabut que Quiles havia aparegut a l’exterior de la facultat de Veterinària, on ha fet un discurs i ha marxat. Quan els manifestants que quedaven s’hi han desplaçat, l’agitador ja no hi era.

La UAB denuncia la “instrumentalització” del campus

Des de la universitat estaven pendents si arribava Quiles per comunicar-li que no podia fer cap acte perquè no havia demanat permís, com ja li van comunicar per correu electrònic. Sí que havia demanat permís per fer un acte, sense concretar de quin tipus, l’entitat S’ha Acabat, però no se li havia concedit, ja que la universitat al·lega que aquest dijous hi ha molts actes convocats i no era viable.

Davant dels fets d’aquest dijous, la UAB ha denunciat en un comunicat la “instrumentalització” del campus de Bellaterra per part de l’agitador d’extrema dreta i ha subratllat que ja se li havia comunicat per escrit que aquesta activitat no havia estat sol·licitada, i que no podia dur-la a terme sense la corresponent autorització. El centre ha explicat que quan Quiles ha arribat, se l’ha interceptat, li han recordat que no tenia cap autorització per a fer-hi res i l’han convidat a marxar.

Davant la seva negativa, s’ha requerit la presència de la policia: “Durant un llarg i intens procés de negociació, li ha indicat reiteradament que havia d’abandonar el campus per evitar que es generés un problema d’ordre públic“, afegeixen. Finalment, poc després de les 13.00 hores ha abandonat el pàrquing del Rectorat i ha sortit de la UAB.

Quiles ha criticat a través de la xarxa social X que la universitat “ha de protegir els estudiants i el seu dret constitucional de reunió i manifestació”, i ha acusat la UAB de “protegir els terroristes de carrer que rebenten les seves instal·lacions”. “És el món al revés. No ho permetrem”, ha manifestat.

La universitat, però, s’ha mantingut ferma en el seu posicionament: “Des de la UAB denunciem la irresponsabilitat de Vito Quiles per convocar persones alienes a la comunitat universitària a un acte, tot sabent que no es podia celebrar per manca d’autorització”. “Rebutgem la instrumentalització de la UAB per part de persones alienes a la comunitat universitària que han impedit la normal realització de les activitats que avui estaven previstes i, en aquest cas, sí autoritzades”, ha reblat el centre.

(Visited 76 times, 76 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari