Reunió de Costa amb Collboni i altres alcaldes europeus per la cimera de la crisi de l’habitatge

La trobada prepara la primera cimera del Consell Europeu dedicada a l’accés a l’habitatge

Bluesky
Reunión de alcaldes europeos sobre la crisis de la vivienda en Barcelona.
L'acalde de Barcelona, Jaume Collboni, el president del Consell Europeu, António Costa, i altres representant d'altres ajuntament europeus.

El president del Consell Europeu, António Costa, s’ha reunit aquesta tarda amb l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i els alcaldes i alcaldesses de París (Anne Hidalgo), Roma (Roberto Gualtieri), Atenes (Haris Doukas) i Dublín (Ray McAdam), en representació de l’aliança Mayors for Housing, per preparar la primera sessió d’una cimera europea que abordarà específicament la crisi de l’habitatge el pròxim 23 d’octubre.

A la sortida de la reunió, Costa ha defensat que les institucions europees han de treballar conjuntament amb les ciutats perquè l’accés a l’habitatge “és un problema compartit” a tot el continent i afecta la cohesió social i la competitivitat. El president ha situat el debat d’octubre com un espai clau per marcar orientacions polítiques a la Comissió i al Consell en matèria d’habitatge.

Collboni ha celebrat que, en només mig any, l’aliança de ciutats hagi aconseguit que l’emergència habitacional entri a l’agenda d’una cimera de líders, i ha reclamat que les ciutats puguin accedir de manera directa als fons europeus per construir i rehabilitar habitatge. També ha subratllat el “dret a quedar-se” als barris com a principi rector de les polítiques municipals.

Les demandes de les ciutats

L’aliança Mayors for Housing —que Barcelona lidera— s’ha ampliat recentment fins a 17 ciutats amb la incorporació de Copenhaguen. En formen part, entre d’altres, Amsterdam, Bolonya, Budapest, Florència, Gant, Leipzig, Lió (regió metropolitana), Lisboa, Milà, Varsòvia i Zagreb.

Les ciutats van presentar al maig un full de ruta amb mesures urgents per frenar l’escalada dels lloguers i ampliar l’oferta d’habitatge assequible. Entre les principals demandes hi figuren mobilitzar almenys 300.000 milions d’euros anuals entre fons públics i privats per a habitatge social i assequible; habilitar línies de finançament directe per a governs locals; i elevar a escala europea la figura de “zones tensionades” per prioritzar recursos i regulacions en els mercats més afectats.

(Visited 35 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari