Illa fa una crida a la “màxima precaució” davant l’alerta per fortes pluges a Catalunya

El president del Govern català demana evitar desplaçaments innecessaris mentre Protecció Civil manté activat el pla Inuncat

Bluesky
El president Salvador Illa intervé a l'acte central de l'Any Candel aquest divendres a Sant Adrià de Besòs (Nico Tomás, ACN)
El president Salvador Illa intervé a l'acte central de l'Any Candel aquest divendres a Sant Adrià de Besòs (Nico Tomás, ACN).

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha demanat aquest diumenge “màxima precaució” davant l’episodi de pluges intenses que afecta Catalunya, especialment a la meitat oest i l’extrem sud. En un missatge publicat a la xarxa X, el cap de l’executiu ha instat a evitar desplaçaments innecessaris i no acostar-se a zones inundables, tot seguint les indicacions d’Emergències.

La situació ha portat Protecció Civil a activar l’alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions (Inuncat). El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha elevat el perill per intensitat de pluja a molt alt (nivell 5 de 6) al Baix Ebre i al Montsià, on es poden superar els 40 litres per metre quadrat en 30 minuts entre les 18:00 hores i la mitjanit. Paral·lelament, també s’ha emès un avís per acumulació de pluja que pot arribar als 200 litres en 24 hores entre diumenge i dilluns, amb perill màxim situat en 4 de 6 i afectació principal a aquestes dues comarques i, amb menys intensitat, a la Terra Alta. Els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta, calamarsa i pedra petita.

També l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha emès avisos per risc de pluges i tempestes, especialment al litoral de Tarragona, on es podrien acumular fins a 80 litres en 12 hores. Davant aquest escenari, Protecció Civil recorda la necessitat d’“extremar les precaucions en la mobilitat i en les activitats a l’exterior” i insisteix a no travessar rius, rieres i barrancs per evitar situacions de perill.

Mapa del Servei Meteorològic amb l'alerta 5 de 6 al Baix Ebre i el Montsià (Meteocat)
Mapa del Servei Meteorològic amb l’alerta 5 de 6 al Baix Ebre i el Montsià (Meteocat).
(Visited 39 times, 39 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari