Una exposició commemora els 75 anys de la revista ‘El Ciervo’ al Palau Robert

La publicació es basa en la tradició humanista, compromesa amb valors com el diàleg, la justícia, la llibertat d’expressió i la democràcia

Bluesky

Acte de presentació de l'exposició que commemora els 75 anys de la revista 'El Ciervo' al Palau Robert

Aquesta tarda s’ha inaugurat al Palau Robert de Barcelona una exposició que recull els 75 anys de la revista El Ciervo. Creada el 1951 per un grup d’estudiants cristians i progressistes va tenir com a director Llorenç Gomis fins el 2005 i posteriorment a la seva companya, Roser Bofill, Jordi Pérez Colomé i Jaume Boix. Es bimestral i es publica en castellà. Boix ha destacat en la presentació de l’exposició que El Ciervo es manté fidel als seus principis originals i al seu esperit constructiu resistint-se a les pressions de l’algoritme.

L’exposició inclou totes les 813 portades de la revista d’aquests 75 anys i 200 materials vinculats a la seva història i als plafons que l’acompanyen es recorda que “nascuda en ple franquisme, va obrir camí amb una veu pròpia, independent i compromesa amb valors com el diàleg, la justícia, la llibertat d’expressió i la democràcia”. “Al llarg de les dècades, ha acollit veus de diversos àmbits i ideologies i ha construït una comunitat oberta i plural al voltant de la cultura, la política, la ciència, la religió i les grans qüestions humanes”, es llegeix en un d’aquests plafons.

En un altre plafó es recorda que el 4 de juliol del 1973, en els darrers temps del franquisme, la seu de la revista va ser assaltada per membres del grup ultradretà V Comando de Hitler, que van amenaçar amb una pistola i van lligar la secretària, van destruir mobiliari i arxius i van fer pintades feixistes, amb insults i amenaces. Molts mitjans internacionals es van fer ressò d’aquests fets i els van condemnar.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, no ha pogut assistir a l’estrena de l’exposició però ha enviat una carta que ha llegit Jaume Boix en la qual destaca “la generosa contribució de la revista a la lluita antifranquista i a la consolidació democràtica del país” i assegura que “és una publicació que qualsevol país seriós i autoexigent ha de voler tenir i estimar”.

L’exposició, que du el títol de “75 anys de cultura i pensament lliure”, ha estat comisariada per Sergi Álvarez i compta amb el suport de la Direcció General de Difusió de la Generalitat, es podrà visitar fins el 18 de gener.

(Visited 27 times, 27 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari