Esperonada pels bons resultats electorals que li auguren les enquestes, l’alcaldessa de Ripoll i líder d’Aliança Catalana (AC), Sílvia Orriols, ha decidit eixamplar el radi d’acció del seu verí xenòfob, que fins ara havia circumscrit als migrants de religió musulmana. En un salt qualitatiu, també ha decidit incloure-hi els d’origen llatinoamericà. Però Sílvia Orriols es pot picar els dits.
La seva nova fòbia contra els llatinoamericans ve a tomb d’uns incidents de bullying protagonitzats per joves menors d’edat que s’han produït en dies passats a Andorra. Els fets estan sent investigats per la policia i encara no hi ha cap acusació en ferm ni cap detingut. La rumorologia, però, apunta a la possible participació de joves migrants llatinoamericans.
Sense tenir cap prova, Sílvia Orriols s’ha llançat a la piscina: “Bandes llatines que ens convertiran els carrers en túnels del terror… Espanya té deutes colonials amb Sud-amèrica i vol que els catalans d’arreu de la nació en paguem la factura i les conseqüències. Doncs nosaltres diem que NO”, ha escrit a la xarxa X. A més, als andorrans no els fa cap mena de gràcia que se’ls adjudiqui la condició de catalans.