Rebutjat el recurs dels veïns del Raval contra l’ampliació del MACBA

Una magistrada del TSJC emet un vot particular discrepant

Bluesky
La plaça dels Àngels de Barcelona - Foto: ACN, Pere Francesch

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha rebutjat el recurs interposat per la Xarxa Veïnal del Raval contra l’acord amb què la Subcomissió d’Urbanisme de Barcelona va aprovar la modificació del Pla General Metropolità (PGM) que permet l’ampliació del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA).

Contra la requalificació parcial de la plaça dels Àngels per ubicar-hi un nou edifici del museu, els veïns han argumentat l’existència de diverses infraccions. A més, han al·legat que el Raval és un barri molt dens, on manquen espais oberts i definits com a zona verda, i el fet que l’ampliació del MACBA no respon als interessos públics, sinó als privats.

En la seva resolució, coneguda aquest dimarts, el TSJC ha desestimat les al·legacions de la Xarxa Veïnal de Raval, a qui imposa les costes fins a un màxim de 3.000 euros, per bé que hi ha en contra un vot particular discrepant d’una magistrada.

El tribunal ha argumentat que la modificació preveu compensar la pèrdua de l’espai a la plaça dels Àngels amb sòl definit com a zona verda en altres llocs, com ara a la plaça Bonsuccés. La magistrada que ha emès un vot particular, per la seva part, ha remarcat que es tracta d’un àmbit separat i que està al servei de la Rambla. També ha indicat que la modificació del PGM incompleix la Llei d’Urbanisme.

(Visited 12 times, 12 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari