El tall de trens a l’R2 Sud obliga a reforçar el servei amb 41.000 places de bus

Renfe desplega un Pla Alternatiu de Transport durant les obres a l’estació de Castelldefels

Bluesky
Un Rodalies de l'R2 Sud a Vilanova i la Geltrú (G. Sánchez, ACN)
Un Rodalies de l'R2 Sud a Vilanova i la Geltrú (G. Sánchez, ACN).

Des d’aquest dilluns i fins al diumenge 28, el servei ferroviari de l’R2 Sud queda interromput entre Sitges i Gavà a causa de les obres que Adif executa a l’estació de Castelldefels. Per minimitzar l’impacte, Renfe ha activat un Pla Alternatiu de Transport (PAT) amb 55 autobusos i 41.000 places diàries, que cobriran els trajectes amb busos directes i semidirectes des de Sitges, Gavà, Garraf, Platja de Castelldefels i Castelldefels. Els viatgers de trens regionals disposen d’un servei especial per carretera entre Cunit i la Zona Universitària de Barcelona.

El secretari per a la Mobilitat i les Infraestructures del Govern català, Manel Nadal, ha demanat a través de la xarxa X que la ciutadania redueixi la mobilitat “en la mesura del possible” durant aquesta “setmana complicada”. Per facilitar els desplaçaments, Renfe ha reforçat el dispositiu amb 40 auxiliars d’informació, cartelleria addicional i megafonia. Les parades d’autobús s’ubiquen a prop de les estacions, excepte a Sitges i Castelldefels Platja, on cal caminar alguns carrers fins als punts habilitats.

El tall finalitzarà el diumenge 28, quan circularan trens en proves sense passatgers “per garantir que el dilluns 29 el servei es pugui prestar amb normalitat”. Les obres tenen com a objectiu separar el trànsit de Rodalies dels trens de mitjana i llarga distància, reordenar l’esquema de vies i construir un nou pas inferior per millorar l’accessibilitat a l’estació de Castelldefels.

(Visited 16 times, 16 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari