Nou toc de Junts al PSOE perquè avanci sobre les carpetes pendents

El partit de Carles Puigdemont considera que les converses amb el partit del Govern d'Espanya no van bé

Bluesky
Trobada de la direcció permanent de Junts a Waterloo - Foto: Junts

Junts ha insistit al PSOE que les converses no van bé i ha traslladat als seus interlocutors socialistes, en la darrera reunió celebrada a Suïssa, que prendran decisions aquesta tardor si no es produeixen avenços en les carpetes pendents, acordades a canvi d’ajudar a investir Pedro Sánchez.

La reunió s’ha celebrat pocs dies abans que el partit de Carles Puigdemont sotmeti a debat la proposició de llei conjunta amb el PSOE per a la delegació de les competències en immigració a la Generalitat, que previsiblement no prosperarà per l’oposició de Podem, i després que Junts tombés al Congrés la reducció de la jornada laboral i la creació de l’oficina anticorrupció.

Aquest estiu, Puigdemont havia advertit que “havien donat prou temps” als socialistes per complir amb els acords i que a la tardor “passarien coses que no han passat fins ara”. A més, aquest dilluns va avançar que vincularà l’assumpció dels plantejaments que faci al debat de política general del Parlament a l’estabilitat del govern de Pedro Sánchez.

La Moncloa vol negociar més

Per la seva part, el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, ha evitat valorar la reunió que el PSOE i Junts han mantingut en les últimes hores. “No podem avançar cap vot de cap grup, ni podem dir com va cap negociació, però és fonamental que aquestes converses siguin discretes”, ha apuntat.

Bolaños, això sí, ha assegurat que les negociacions amb Junts i els altres grups del Congrés continuaran perquè són “senya d’identitat d’aquest executiu”.

(Visited 16 times, 16 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari