El Tribunal Suprem manté Santos Cerdán en presó provisional

El jutge Puente aprecia l'existencia d'un risc de destrucció de proves i avança que la privació de llibertat no superarà els sis mesos

Bluesky
L'exsecretari d'Organització del PSOE, Santos Cerdán, i el seu advocat, Benet Salellas, a l'entrada al Tribunal Suprem (ACN)

L’exsecretari d’Organització del PSOE Santos Cerdán continuarà en presó provisional, però, a tot estirar, fins a finals d’any. El jutge instructor del Tribunal Suprem, Leopoldo Puente, ha rebutjat la petició d’excarceració, formulada per la defensa de Cerdán, en apreciar l’existència d’indicis de la comissió de delictes greus i un risc d’ocultació o destrucció de proves per part de l’exdirigent socialista.

Puente, això sí, com volia la defensa, ha avançat que aixecarà la mesura de presó en un termini màxim de sis mesos des que, el passat 30 de juny, va ordenar que Cerdán entrés a la presó. Així doncs, segons estableix la Llei d’Enjudiciament Criminal, l’estada només es podrà allargar fins al 30 de desembre.

La interlocutòria de Puente, que s’alinea amb les peticions de la Fiscalia i l’acusació particular, considera necessari “requerir informes complementaris que han estat aportats a la causa fa poc” sobre “manques de sintonia” entre declaracions tributàries i “la procedència real de determinats ingressos bancaris” de Cerdán.

Segons la mateixa resolució, l’instructor també preveu “aprofundir” sobre “els eventuals vincles econòmics que puguin existir entre la Societat Limitada Servinabar 2000″ i l’exdirigent del PSOE o el seu cercle personal.

(Visited 12 times, 12 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari