CCOO i UGT mantenen la pressió per la reducció de jornada laboral al Congrés

Els sindicats insisteixen que cal regular el control horari i denuncien el rebuig de la dreta i l’extrema dreta

Bluesky
Unai Sordo i Pepe Álvarez a la concentració de CCOO i UGT a les portes del Congrés abans del debat sobre les esmenes a la totalitat a la reducció de jornada (Miquel Vera, ACN)
Unai Sordo i Pepe Álvarez a la concentració de CCOO i UGT a les portes del Congrés abans del debat sobre les esmenes a la totalitat a la reducció de jornada (Miquel Vera, ACN).

CCOO i UGT han reivindicat a les portes del Congrés dels Diputats que la lluita per la reducció de la jornada laboral continua malgrat el bloqueig parlamentari. “Aquesta guerra acaba de començar”, ha assegurat el secretari general de l’UGT, Josep Maria Álvarez, que ha denunciat el “segrest de la voluntat popular dels espanyols” per part de “les tres dretes”. Els sindicats defensen les 37,5 hores setmanals com a pas previ cap a l’objectiu final: la jornada de 32 hores.

Per la seva banda, el secretari general de CCOO, Unai Sordo, ha qualificat de “molt poca qualitat democràtica” el que ha passat al Congrés, però ha advertit que l’estratègia de la dreta i l’extrema dreta “no servirà de res”, perquè la llei haurà de tornar a la cambra baixa. Sordo ha subratllat que abans caldrà que el Govern d’Espanya reguli el control horari, ja que actualment es fan “2,5 milions d’hores extra a la setmana que ni es paguen ni es cotitzen”.

Els sindicats han respost així a la postura de les patronals, que reclamen que la reducció de jornada es negociï dins dels convenis col·lectius. Segons Sordo, tot i la importància d’aquesta eina en les darreres dècades, hi ha “sectors més precaris on la jornada laboral segueix essent superior a les 37,5 hores”. Per aquest motiu, ha remarcat que cal una llei que garanteixi la reducció horària i protegeixi especialment els col·lectius més vulnerables.

(Visited 18 times, 18 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari