El Congrés tomba la reducció de la jornada laboral per l’esmena a la totalitat de Junts

Els de Puigdemont s'alineen amb PP i Vox

Bluesky
La vicepresidenta i diputada de Sumar, Yolanda Díaz, intervé en la compareixença de Sánchez pel 'cas Cerdán' (Congrés dels Diputats)
La vicepresidenta i diputada de Sumar, Yolanda Díaz, intervé en la compareixença de Sánchez pel 'cas Cerdán' (Congrés dels Diputats).

El projecte de llei per reduir la jornada laboral a 37,5 hores setmanals sense pèrdua salarial ha quedat bloquejat aquest dimecres al Congrés després de l’aprovació de les esmenes a la totalitat presentades per PP, Vox i Junts. El text, impulsat pel Ministeri de Treball, no ha arribat ni a debatre’s en comissió i torna així al Govern sense tràmit parlamentari.

La votació s’ha resolt amb 178 vots en contra i 170 a favor. La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha qualificat la decisió de “cop dur” i ha acusat Junts de “posar-se al costat de la patronal reaccionària”. Malgrat la derrota, Díaz ha assegurat que la mesura “no s’atura aquí” i que l’executiu buscarà altres vies per reactivar-la.

Per la seva banda, Junts ha defensat que no s’oposa a la reducció horària en si, però considera que el projecte del Govern perjudica les petites i mitjanes empreses i els autònoms. La portaveu del grup, Míriam Nogueras, ha remarcat que prefereixen que la jornada es negociï en convenis col·lectius i no mitjançant una imposició estatal.

Protestes sindicals i alegria patronal

Els sindicats majoritaris, que s’han concentrat a les portes del Congrés, han denunciat que el rebuig frena una reforma clau per millorar les condicions laborals i han advertit que intensificaran la pressió perquè la llei torni a l’agenda parlamentària.

Foment del Treball ha celebrat que el Congrés hagi tombat el projecte de llei del govern espanyol per reduir la jornada laboral a 37,5 hores setmanals. A parer de la patronal catalana, d’aquesta manera s’ha evitat “la fallida econòmica del país”.

La mesura era una de les principals promeses de l’acord de govern entre PSOE i Sumar i havia de desplegar-se progressivament fins al 2026. Amb aquest revés, el govern espanyol veu ajornada una de les reformes laborals estrella de la legislatura.

(Visited 32 times, 18 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari