El govern espanyol arrenca el nou curs polític posant al centre de la seva agenda la lluita contra el canvi climàtic, amb especial atenció als incendis, després d’un estiu marcat per una onada de focs que han arrasat diversos indretes de l’Estat.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha admès que la política de prevenció d’incendis “ha estat clarament insuficient” aquest estiu i ha apuntat també a “una gestió del territori inadequada”.
En aquest sentit, el cap de l’executiu ha anunciat que el Consell de Ministres aprovarà aquest dimarts un pacte d’estat per fer front a l’emergència climàtica.
La mesura impulsada pel govern recull deu compromisos amb què es pretén millorar la prevenció i la resposta davant de desastres climàtics.
“La pitjor onada d’icendis”
Sánchez, que ha qualificat l’última onada d’incendis com “la pitjor de la nostra història recent”, ha assegurat que l’executiu té tres prioritats clares: “extingir els incendis encara actius, transferir les ajudes i fer el que calgui perquè aquesta tragèdia no es torni a repetir”.
Una de les mesures que el govern espanyol té previst aprovar dimarts és la creació d’una agència estatal de protecció civil i emergències, per millorar el funcionament del sistema i la coordinació entre administracions.
El president espanyol considera que “la gestió de les emergències és més eficaç si es fa des d’un punt de vista descentralitzat“.
D’altra banda, el president espanyol clama contra el negacionisme i defensa un pacte d’estat que transcendeixi legislatures.












