El suport a Israel agermana sectors independentistes i centralistes

Pilar Rahola, Joan Maria Piqué o Josep Lluís Alay coincideixen amb Paco Marhuenda, Juan Carlos Girauta o Miquel Giménez en defensar el govern de Netanyahu

Bluesky

Concentració de periodistes catalans, el 13 d'agost, per denunciar els assassinats sistemàtics de companys de professió a la franja de Gaza

El Ple de l’ajuntament de Barcelona va aprovar el 30 maig una moció mitjançant la qual trencava relacions amb Israel i suspenia l’agermanament amb la seva capital, Tel Aviv. Els regidors del PSC, ERC i comuns van aprovar aquesta moció, a la qual els del PP i Vox s’hi van oposar. Junts es va abstenir. Josep Lluís Alay, cap de l’Oficina del president de Junts, Carles Puigdemont, va qualificar de “barbaritat” a la xarxa social X aquesta decisió. La defensa d’Israel ha produït una curiosa coincidència entre certs sectors independentistes i centralistes, dels quals el rebuig a aquesta moció municipal n’és una bona mostra.

La defensa d’Israel i la resposta del seu govern i exèrcit a l’atac de Hamàs del 7 d’octubre del 2023 ha fet que coincideixin comentaristes i periodistes normalment situats en bàndols enfrontats. Així s’han pronunciat de forma similar Pilar Rahola, Jaume Clotet, Joan Maria Piqué, Sílvia Orriols o els periodistes vinculats a Aliança Catalana, arrenglerats en el bàndol independentista, amb col·laboradors de la fachosfera més embogida com Juan Carlos Girauta, Paco Marhuenda, o Miquel Giménez.

En aquesta amalgama de periodistes, comentaristes i polítics podem trobar Sílvia Orriols dient que “mentre l’autonomisme tanca l’oficina exterior a Tel Aviv, Aliança Catalana hi inaugurarà l’ambaixada del futur Estat català!” i a Juan Carlos Girauta, eurodiputat de Vox, afirmant que “la lluita d’Israel és la lluita per la llibertat” o qualificant de “fal·làcia”, en una intervenció al Parlament europeu, l’existència d’un genocidi a Gaza.

“L’esquerra espanyola és la més antisemita d’Europa”

També topem amb Josep Guia, veterà militant del Partit Socialista d’Alliberament Nacional dels Països Catalans (PSAN), fent aquest comentari a X: “La veu en off monocorde que a cada TN de @som3cat parla contra Israel, s’assembla com dues gotes d’aigua, a la veu, igualment monocorde i ampulosa, del NODO franquista. Algú ho havia de dir”. O amb el que diu Miquel Giménez, col·laborador de mitjans d’extrema dreta centralista com Voz Populi, La Gaceta o la @navedelmisterio d’Iker Jiménez en una entrevista a un altre producte de la fachosfera, Periodista Digital: “L’esquerra espanyola és la més antisemita de tota l’esquerra europea. És el pensament totalitari, que se sustenta sempre en l’eliminació física de l’adversari”.

Aquest dilluns al migdia, Reporters sense Fronteres ha convocat un minut de silenci per denunciar els assassinats sistemàtics de professionals de la comunicació a Gaza i per reclamar que la premsa internacional pugui accedir a aquesta franja territorial, la qual cosa ha estat impedida des de l’inici d’aquesta fase del conflicte per part del govern d’Israel. L’acció, amb la qual està d’acord la immensa majoria de la professió periodística catalana, no serà assumida, evidentment, pels representants d’aquests sectors centralistes i independentistes que s’han situat rere l’Israel de Benjamin Netanyahu.

(Visited 385 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari