Quant temps fa que la CCMA no actualitza la informació sobre els seus nous contractes de programes i col•laboradors?

Bluesky

Tres mesos. L’últim apunt del portal de Transparència de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) correspon al contracte de microfonia que es va signar amb l’empresa Simolat Live Productions el 20 de maig. És a dir que fa tres mesos que no s’informa dels contractes que s’han signat amb les productores i els col·laboradors que intervindran als programes del curs 2025-2026.

Aquesta opacitat fa que no se sàpiga les quantitats que la CCMA ha compromès amb Minoria Absoluta perquè continuï fent Està passant o Polònia ni la que pagarà a la productora El Corral de l’Humor, propietat de Lluís Jutglar (Peyu), per un programa que farà de dilluns a divendres pel vespre a Catalunya Ràdio. El 17 de juliol del 2024 es va signar l’acord perquè Minoria Absoluta cobrés 1,8 milions per fer Està passant. El 17 de juliol del 2025 fa un mes llarg que va quedar enrere.

La CCMA s’ha negat sempre a informar dels diners que cobren els col·laboradors de les productores que fan els programes de TV3 i Catalunya Ràdio amb l’excusa que entren dins de la informació privada. Assegura que periòdicament fa auditories de com es gasten aquestes productores els diners que els paga però mai ha fet públic el resultat de cap d’aquestes auditories. Si, a més, oculta durant tres mesos la quantitat que paga pels contractes l’obscurantisme informatiu és absolut.

Així les coses, l’1 de setembre començaran nous programes, com el de Peyu a Catalunya Ràdio, del qual no se sap ni quants diners costarà ni com es titularà ni en què consistirà.

(Visited 33 times, 33 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari