Protecció Civil alerta que diumenge serà el dia més crític de l’onada de calor a Catalunya

Es preveuen fins a 44 °C i es manté el risc extrem d’incendis amb el Pla Alfa activat

Bluesky
Font d'una plaça de Massalcoreig (Alba Mor, ACN)
Font d'una plaça de Massalcoreig (Alba Mor, ACN).

La subdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, ha advertit que diumenge serà “el pitjor dia” de l’onada de calor a Catalunya, amb temperatures que podrien arribar als 44 °C al sud del país i nits molt caloroses arreu. Ha fet una crida a la població a evitar l’exposició al sol, reduir l’activitat física i assegurar la correcta hidratació, especialment en el cas de gent gran, infants i persones vulnerables. Davant de qualsevol emergència, ha recordat la importància de trucar al 112.

Les altes temperatures se sumaran a un increment del vent, fet que augmenta el risc d’incendis forestals. Per això, el Govern català manté el tancament d’espais naturals i l’activació del Pla Alfa en el seu nivell 4 en 133 municipis de 13 comarques. Els Agents Rurals insisteixen a no encendre foc i a avisar immediatament si es detecta una columna de fum per facilitar una resposta ràpida dels operatius.

El pla Infocat continua en alerta i aquest diumenge el president de la Generalitat, Salvador Illa, i la consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, participaran en la reunió del Comitè Tècnic per avaluar noves mesures. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu que l’onada de calor comenci a afluixar a partir de dilluns i que a mitja setmana hi hagi un descens de temperatures amb les primeres tempestes, que podrien ser intenses.

(Visited 13 times, 13 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari