Sis mesos després dels acords que van frenar les mobilitzacions de febrer, el Gremi de la Pagesia s’ha reunit aquest dimecres a Vic amb el conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, i el seu equip. El sector denúncia “incompliments” i assegura que el malestar entre els pagesos és “palpable”.
Un dels punts més crítics és la gestió de la fauna salvatge. Tot i alguns avenços puntuals, com el control de senglars a Rocacorba, el Gremi reclama actuacions permanents. També critiquen la lentitud administrativa en casos com la tuberculosi bovina i alerten que “no hi ha canvis substancials”.
El Departament defensa que vuit dels disset punts acordats s’han complert i vuit més estan en curs. Un centenar d’agremiats s’han concentrat fora de la reunió. El conseller ha sortit a dirigir-los unes paraules, però l’acte s’ha tensat i s’ha acabat precipitadament. Una nova trobada està prevista al setembre.
El Gremi no descarta mobilitzacions si no hi ha avenços clars i donarà suport a les protestes previstes el 13 d’agost a Girona i Solsona.












