Junts per Catalunya no ha fet cas de les pressions sindicals i ha registrat al Congrés dels Diputats una esmena a la totalitat contra el projecte de llei de reducció de jornada a 37,5 hores.
El partit presidit per Carles Puigdemont argumenta que la viabilitat de les petites i mitjanes empreses catalanes es pot veure greument perjudicada per aquesta imposició rígida.
Al text registrat a la mesa de la Comissió de Treball, Economia Social, Inclusió, Seguretat Social i Migracions aquest dimecres, el grup insta el Govern espanyol a “obrir un procés de diàleg social real i rigorós que permeti avaluar totes les implicacions d’una reforma d’aquesta envergadura” i que permeti “presentar una nova proposta basada en la flexibilitat i amb un enfocament equilibrat i gradual”.
El Ministeri de Treball de Yolanda Díaz i Junts van suspendre la reunió que tenien prevista ahir dimarts amb la intenció d’acostar posicions. Però finalment Míriam Nogueras ha complert amb l’amenaça de presentar una esmena a la totalitat.
Al text registrat, la formació indica que l’impacte de la reducció de jornada “serà desigual tant sectorialment com territorialment i on majors dificultats generarà serà a la micro, la petita i la mitjana empresa”, segons informa ACN.
Mancances del mercat laboral
A més, Junts assenyala les mancances del mercat laboral i ha insistit en què el projecte pactat entre el Ministeri de Treball i els sindicats no fa prou distincions sobre les mides de les empreses.
Junts també argumenta que l’acord entre el ministeri i els principals sindicats “no compta amb la unanimitat de totes les parts del diàleg social”. Junts afegeix que “la millor fórmula per guanyar drets és mitjançant l’acord i el consens” entre treballadors i empresa, que passa per la negociació col·lectiva