Sánchez demana perdó a la ciutadania per l’acció de Cerdán

El secretari general del PSOE anuncia una auditoria externa dels comptes del partit

Bluesky

El president del Govern espanyol i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha demanat perdó a la ciutadania, als militants i als simpatitzants per l’actitud de Santos Cerdán, el qual ha dimitit tant de secretari d’organització del partit com de l’acta de diputat al Congrés. Sánchez també ha anunciat una auditoria sobre els comptes interns.

Sánchez ha mostrat la seva profunda decepció amb Cerdán i ha afirmat que “no vam haver de confiar en ell i sigui quin sigui el recorregut judicial, m’he emportat una enorme decepció”. Sánchez ha recordat que ha treballat colze a colze amb Cerdán des de 2014. “Vull mostrar la indignació i tristesa perquè un projecte polític es pugui veure afectat per la conducta d’uns pocs”.

El secretari general del PSOE ha assegurat que fins avui al matí no ha conegut res de res sobre les pressumptes activitats de Cerdán, a diferència dels mitjans de comunicació, que van rebre  aquesta informació dies abans.

Davant les informacions, Sánchez ha avançat que el proper comité federal del 4 de juliol proposarà una reorganització interna, amb una nova persona al capdavant de la secretaria d’organització.

Així mateix, davant dels dubtes sobre les finances internes, ha dit que farà una auditoria externa dels comptes, malgrat que ha recordat que les finances del PSOE estan en el Tribunal de Comptes.

Finalment, Sánchez ha descartat una remodelació del Govern o la convocatòria de les eleccions i ha reiterat que aquestes es celebraran el 2027.

Feijóo reclama eleccions

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha demanat aquest dijous la dimissió del president Sánchez, reclamant que dissolgui les Corts i convoqui eleccions anticipades. “Com més allarguen aquest final, més estrèpit tindrà la caiguda del Govern. La degradació és total i cal donar carpetada a aquesta investidura donant la paraula als espanyols”, ha afirmat des de la seu del PP al carrer Gènova de Madrid.

A més, Feijóo ha negat que el PP hagi de presentar una moció de censura al Congrés. Una qüestió que instants abans li havia sol·licitat el líder de Vox, Santiago Abascal, demanant també a Feijóo que “trenqui tots els ponts amb el PSOE”.

Sumar exigeix “un nou marc de relacions”

La líder de Sumar i vicepresidenta segona del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha “exigit” aquest dijous al president del govern espanyol “un nou marc de relacions entre el PSOE i Sumar” en el si de l’executiu.

“No podem seguir així”, ha afirmat en una compareixença on ha qualificat el cas Cerdán “d’inacceptable”, ha carregat contra el “bipartidisme” i ha apuntat que la legislatura “necessita un punt d’inflexió”. Es tracta, segons Díaz, de fer “un reseteig” i “un gir de 180 graus des del vessant social” i establir un tracte “d’igual a igual” entre els dos socis.

Junts vol reunió amb Sánchez

Junts ha demanat una reunió urgent al president Sánchez, després que en una compareixença per abordar el cas Cerdán el socialista hagi afirmat la seva ferma voluntat d’esgotar l’actual legislatura malgrat els escàndols de presumpta corrupció. En un breu comunicat, Junts reclama que Sánchez es reuneixi amb el secretari general del partit, Jordi Turull, i la portaveu de la formació al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras, amb l’objectiu de “conèixer de manera directa la viabilitat” de la seva “intenció” d’esgotar la legislatura i “prendre decisions en conseqüència”.

D’altra banda, ERC ha reclamat a Sánchez que estengui l’auditoria externa al Ministeri de Transports. En un comunicat, els republicans han qualificat de “molt greu” el cas que afecta Cerdán. “Cal que el PSOE arribi fins al final per fer net i que la justícia actuï per aclarir els fets. Exigim explicacions clares”, afegeix ERC. Així mateix, afirmen que la solució a la corrupció no pot ser més corrupció. I assenyalen que PP-Vox mai serà una alternativa perquè “encarnen una corrupció sistèmica”.

Els Comuns han considerat que la dimissió del fins ara número 3 del PSOE, esquitxat pel cas Koldo, és una reacció que “es queda curta”. A parer dels socis del govern espanyol, “Sánchez i el PSOE han d’arribar fins al final, donant totes les explicacions necessàries i depurant totes les responsabilitats que calgui i caigui qui caigui”.

Illa demana “agafar perspectiva”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha demanat “agafar perspectiva” després d’un dia “especialment intens” i “amb molt soroll”. Així ho ha dit hores després de la dimissió del secretari d’Organització del PSOE, Santos Cerdán, i l’anunci d’auditoria del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, tot i que no n’ha fet cap referència explícita. Ho ha dit Illa durant el seu discurs en la gala dels Premis Pimec.

 

(Visited 28 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari