Henkell-Freixenet planteja un ERO pel 25% de la plantilla

CCOO insta l'empresa a retirar l’ERO amb què vol acomiadar uns 180 treballadors

Bluesky
Cavas Freixenet a Sant Sadurní d'Anoia (ACN)

El grup vitivinícola Henkell-Freixenet planteja un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) de 180 treballadors, gairebé un 25% de la plantilla, a Freixenet arran dels reptes provocats pel canvi climàtic. En un comunicat, l’empresa del sector del cava assegura que ha hagut de prendre mesures urgents per “garantir el desenvolupament sostenible del negoci en el futur”, després d’una sequera que ha provocat “greus interrupcions” en la indústria.

Comissions Obreres, per la seva part, ha rebutjat frontalment l’ERO. El sindicat demana a la direcció que retiri l’expedient, el qual el considera injust i inacceptable, i l’insta a la direcció de la companyia a asseure’s a negociar mesures alternatives per afrontar l’impacte que el canvi climàtic té en la producció. CCOO recorda que compta amb més del 87% de la representació al Grup Freixenet i avisa que posarà en marxa una ofensiva sindical en defensa de tots els llocs de treball.

Segons la companyia, planteja d’ERO per la manca d’aigua, la qual cosa ha fet augmentar els costos i els ha reduït la producció. Freixenet diu que aborda l’ERO amb una “profunda consciència” del seu impacte i garanteix un “diàleg obert” quan arrenqui la negociació amb els representants dels treballadors.

“Les reserves reduïdes i l’augment dels costos de les matèries primeres han agreujat el desajust entre la demanda del mercat i la sostenibilitat operativa”, afirma el comunicat. La companyia remarca que tot plegat ha abocat el sector del cava “a una crisi sense precedents”.

Freixenet defensa que el pla anunciat aquest dijous “marca un pas important cap a la sostenibilitat a llarg termini”. “La companyia està decidida a superar aquest repte sent més forta”, conclou el comunicat.

L’ERO arriba després que l’any passat Freixenet fes un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació  (ERTO) que va afectar a 615 empleats.

En total, Henkell Freixenet compta amb cellers a nou països europeus i també a Califòrnia (Estats Units) i Mèxic, aquests últims heretats de Freixenet. L’empresa opera amb filials pròpies a 33 països, encara que els seus productes són presents a més de 150, amb una quota de mercat mundial en valor del 9,5%, segons explica la pròpia companyia vinícola. L’empresa alemanya Henkell & Co té el 50% del capital de Freixenet, mentre que la família Ferrer, descendents dels fundadors, manté el 50% restant.

(Visited 31 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari