A quin guanyador de la Creu de Sant Jordi disgusten les distincions d’enguany?

Bluesky
José Creuheras - Foto: Atresmedia

L’escriptor gallec Suso de Toro ha manifestat a la xarxa social X que se sent “confós i disgustat” per determinades concessions de la Creu de Sant Jordi d’enguany.

“Fa anys vaig rebre la Creu de Sant Jordi i em vaig sentir honrat i orgullós. Veient als qui es premia ara per mèrits a Catalunya em sento confós i disgustat”, ha escrit difonent una imatge seva rebent-la, el 2014, d’Artur Mas, aleshores president de la Generalitat.

L’autor gallec ha rematat el missatge proclamant: “Visca sempre Catalunya y els pobles llibres y orgullosos!”.

De Toro, en un comentari posterior, ha considerat que “el que fa [Salvador] Illa des que va arribar a la Generalitat té tot l’aspecte d’una revenja personal. Hi ha una implicació emocional en tot allò. Sembla despit i aferrissament”.

No és l’únic que s’ha queixat. El diputat de Junts Agustí Colomines ha retret al govern de la Generalitat que guardoni “alguns dels propietaris dels mitjans espanyolistes”, en referència segurament a José Creuheras, president del Grup Planeta i d’Atresmedia, i a Francisco Javier Moll, fundador i president executiu de Prensa Ibérica.

També s’ha posat en el punt de mira el fet que es distingeixi l’actriu barcelonina Loles León, a qui alguns independentistes tracten de catalanòfoba i li retreuen el seu posicionament sobre el català i el procés.

L’exdelegat de la Generalitat a Madrid Gorka Knörr ha lamentat que Loles León, “que es posicionà públicament contra la immersió lingüística i digué que per culpa del català va haver d’anar a treballar a Madrid”, rebi distinció i no Fermí Puig, de qui ha dit que “va treballar tota la seva vida per la nostra cultura”.

El director teatral Joan Lluís Bozzo, per la seva part, ha trobat a faltar, irònicament, que no es concedís la Creu de Sant Jordi a Diego Pérez de los Cobos, el coronel de la Guàrdia Civil que va coordinar el dispositiu policial per impedir la votació sobre la independència de Catalunya del 2017.

(Visited 759 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari