El servei de caixer mòbil de la Diputació de Barcelona passa a ser gratuït

L'ens provincial assumeix el cost de la comissió per retirar diners, i tots els serveis que ofereix aquest caixer ja són gratuïts

Caixer mòbil de la Diputació de Barcelona (Foto: Diputació de Barcelona)

Les persones usuàries del servei de caixer mòbil de la Diputació de Barcelona ja no hauran de pagar la comissió d’1,35 euros a partir d’aquest dilluns, 14 d’abril. L’ens provincial assumeix el cost de la comissió des d’aquesta setmana, de manera que tots els serveis que ofereix aquest caixer són gratuïts.

Els ajuntaments beneficiaris del servei de caixer mòbil ja han rebut la comunicació oficial de la Diputació informant-los de l’eliminació d’aquesta comissió i de les tasques de seguiment que es realitzaran durant els mesos d’abril i maig per confirmar l’aplicació correcta de la mesura. Amb l’eliminació de la comissió per retirar diners en metàl·lic, el caixer mòbil guanya en qualitat i es converteix en un servei assistencial.

Aquest servei itinerant de caixer de la Diputació de Barcelona va néixer amb l’objectiu de combatre l’exclusió financera i permet la retirada de diners en efectiu a les persones que viuen en municipis petits de la província que no disposen de caixer automàtic ni d’oficina bancària. També ofereix, de manera gratuïta, consultar els últims moviments i el saldo, pagar i domiciliar tributs locals, canviar el PIN o recarregar la targeta de prepagament, entre altres.

El caixer mòbil arriba a 90 municipis i a prop de 56.000 persones que hi viuen i hi treballen, i visita un cop al mes els municipis de menys de 1.000 habitants i dos cops al mes els que tenen entre 1.000 i 5.000 habitants. Durant el primer any de funcionament del servei s’ha pogut constatar que la major part de la població que el fa servir són persones grans.

 

(Visited 20 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari