Esquerra demana que Marlaska comparegui per infiltracions policials en moviments socials

El ministre reivindica les forces de seguretat que treballen en la legalitat per protegir drets i llibertats

Bluesky
El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska

El senador republicà Joan Queralt ha anunciat aquest dimarts que ERC ha registrat peticions de compareixença tant al Congrés com al Senat per fer que el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, expliqui els casos d’infiltració policial en moviments socials i organitzacions coneguts els darrers anys.

Durant la sessió de control a l’executiu celebrada aquesta tarda, el ministre ha reivindicat la labor de les forces de seguretat i ha dit que són un “baluard” de l’estat de dret. “Garanteixen l’exercici dels nostres drets i llibertats i actuen en el marc estricte de la legalitat”, ha defensat davant les preguntes de Queralt.

Per la seva banda, el senador republicà ha lamentat les pràctiques policials de l’Estat i ha avisat que no s’ajusten als criteris de la Comissió de Venècia o el Tribunal d’Estrasburg. “Estem davant la impunitat del ‘gran germà’, de qui utilitza l’operació Catalunya o les relacions sexo-afectives per captar informació”, ha lamentat abans de recordar que per poder vigilar algú el CNI sí que ha de rebre una autorització judicial.

Per Grande-Marlaska, en canvi, la legislació vigent permet als agents captar i recol·lectar informació per fer labors d’intel·ligència i prevenir conductes potencialment delictives. “La seva actuació, evidentment, està sotmesa al control dels òrgans judicials”, ha apuntat. “No s’investiguen ni qüestions ideològiques ni molt menys a organitzacions del tercer sector, que tat ajuden a la convivència, i menys encara en aquelles on no hi ha cap sospita de comissió de delicte. Siguem seriosos i no confonguem a la ciutadania”, ha remarcat.

(Visited 22 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari